Få et overblik over markedet af erhvervsejendomme

Når det er tid til at finde nye erhvervsejendomme til virksomheden, kan det være en uoverskuelig proces. Den gamle erhvervslejekontrakt skal opsiges, og der skal findes nye erhvervslejemål. Erhvervsejendommene skal passe til virksomhedens behov både i form af budget, størrelse, indretning, faciliteter, parkeringsmuligheder, lager, stil osv. Men hvordan skaber du som erhvervsdrivende et godt overblik over markedet af erhvervsejendomme? Det kan du læse mere om her. 

Foretag søgninger online – både i og uden for området

Det mest oplagte sted at skabe sig et godt overblik – nærmest uanset hensigten – er ved at foretage søgninger online. Både Googles søgemaskine og diverse erhvervslokaleportaler er uundværlige. Her kan virksomheder søge bredt i forhold til geografi og erhvervsejendomstype, men virksomheder kan også specificere deres søgning. Faktisk er det nemt at være meget specifik i online-søgninger. Dette gør det nemmere at holde styr på mulighederne, som rent faktisk passer til virksomhedens behov. 

I online-søgninger er det dog en god idé at søge uden for det ønskede område også. Du kan nemt gå glip af gode aftaler, hvis virksomheden er alt for specifik, konkret og kræsen i sin søgning. Derfor bør du huske at udvide din søgning fra tid til anden – hvem ved, måske den helt rette erhvervslejekontrakt dukker op der. 

Hold øje med markedet offline – specielt i hovedstadsområdet

Mange steder i landet er efterspørgslen stor efter specifikke erhvervsejendomme – specielt hvis der er tale om erhvervslejemål i København K. Her kan det være en fordel at søge efter ledige lejemål andre steder end blot online. Offline-delen må altså ikke glemmes, og her er det f.eks. en fordel at holde øje med opslag i aviser og magasiner samt at forhøre sig i sit netværk. 

Book fremvisninger, og få et godt indblik  

Slutteligt er det vigtigt ikke blot at lade sig forelske i en erhvervsejendom i en annonce. Det er ekstremt vigtigt at se selve lejemålet – meget kan nemlig være anderledes end det, som annoncen prøver at sælge. Derfor gælder det altså om at booke en fremvisning af stedet, inden der skrives under på erhvervslejekontrakten. Herved fås det bedste indtryk af udlejer, naboer, nærområde, lysindfald, stand osv.

You may also like

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *